· onlmarket · 2 minut čtení

UTM – Medium

V tomto rychlém článku popíšu, na co se dělí UTM parametr Medium a k čemu jsou jeho identifikátory.

V tomto rychlém článku popíšu, na co se dělí UTM parametr Medium a k čemu jsou jeho identifikátory.

V tomto rychlém článku popíšu, na co se dělí UTM parametr Medium a k čemu jsou jeho identifikátory. Samotný parametr Medium se dá chápat jako mechanismus, který dovede uživatele na naše stránky a díky jeho identifikátorům je pak administrátor schopný poznat, který z identifikátorů mu přináší největší návštěvnost. Jak je zcela jasné, kde nám to bude nejvíce fungovat - tam se budeme nejvíce snažit.

Identifikátory (také média)

Identifikátor může být cokoliv, ale díky globální konvenci se používají nejčastěji identifikátory Organic, CPC, Referrals, Emails a None.

Organic

Pokud někdo přišel na naše stránky skrze medium organic, víme o něm, že se na náš web dostal skrze neplacené vyhledávání. Například člověk nabouchá do googlu nějaké klíčové slovo a díky tomu to najde zrovna náší webovku - v Analytics se propíše pod Organic.

CPC

Jedná se o placenou reklamu - jako je třeba Google Adwords. Jak to vypadá? Když půjdete na google a zadáte tam klíčové slovo “Marketingová automatizace”.

Kdybych teď klikl například na link se “CRM software pro automatizaci - marketingu a podpory prodeje”, v jejich GA bych se objevil pod CPC.

Referral

Občas se stává, že někdo umístí odkaz na mé stránky. Například píše článek o Mauticu a zmíní tam můj článek, jakožto další zdroj informací o Mauticu. Kdyby se tak někdo dostal na mé stránky, skrze proklik z cizího serveru, v mých GA by se to objevilo pod identifikátorem referral.

EMAIL

Email je asi jasný - zde mohu měřit výkon emailových kampaní - kolik lidi mi přinesl emailing na mou webovou stránku.

NONE/DIRECT

None nebo direct jsou ty samé identifikátory. Jedná se o přímé zadání URL do vyhledávače. Takže ne skrze google, ani ppc, ale přímo do vyhledávače by uživatel napsal “jaroslavhuss.local”.

Závěr

O Google analytics se budu zde bavit mnohem více. Kombinací GA, Mauticu, Wordpressu, Social a Javascriptu lze dosáhnout maximálního tahu na uživatele. Pochopitelně online marketing není jen o tom, ale výše zmíněné technologie jsou zdarma a bohatě stačí na rozjetí vašich online plánů.

Užitečné odkazy

URL builder
Rubriky/Tagy:
Sdílet UTM – Medium
Zpět na články