Obsahový marketing - jak správně vyjádřit svůj záměr v obsahu

Pokud nevíte, jak začít psát ten pravý obsah pro váš projekt, pomůže vám standardizovaná pomůcka, která se jmenuje "cesta zákazníka". Cesta zákazníka se nám dělí na:

Upoutání pozornosti - Awarness

Tvorba obsahu v první části poutá pozornost. Seznamuje uživatele s naším projektem/službou/produktem a vysvětluje v čitelné formě proč je zrovna náš produkt lepší než ten konkurenční a další informace, které nám pomohou zkrátka uchvátit návštěvníkovu pozornost.

Získání zájmu - Interest

Obsah, u kterého už víte, že píšete pro potenciálního zákazníka - protože tento uživatel už projíždí váš web o úroveň hlouběji a zjišťuje si více podrobné infromace. V této fázi obsahu je potřeba už být opravdu pečlivý na délku obsahu - uživatel chce odpovědi podrobně, ale rychle - proto je potřeba mít obsah opravdu dobře strukturovaný a každý subnadpis jasně vypovídal o tom, co se uživatel dozví.

Rozhodování - Consideration

Abyste podpořili proces rozhodování, je potřeba popřemýšlet, jakou další obsahovou komunikaci chcete s uživatelem navázat. Například:

Konverze - Conversion

Vedle klasického obsahu, kterým zákazníka provádíte nákupem či onou konverzí, je důležité myslet na to, že do tohoto spadá i například retargeting - tedy, že zákazník nedokončí nákup, tak na něj zpětně cílíte reklamu. Nebo, že zákazník nedokončil konverzi a vyskočí na něj jednorázová sleva 100 korun. A tak bych mohl pokračovat do rána.

Retence - Retention

Dneska se o retenční fázi mluví čím dál tím více. A je to z důvodu, že je nesmírně důležitá. Osobně reteční fázi nejvíce využívám v email marketingu. Zákazník u mě nakoupí a já vím, že spotřeba našeho produktu je cca 1,5 měsíce. Pak stačí v databázi vybrat ty zákazníky, jež u nás nenakoupili více jak 1,5 měsíce a hurá - obsah už se tvoří.

Nejedná se ale jen o email marketing: