Obsahový marketing – správa komunity a tvorba obsahové strategie
Než se vrhneme více na obsahový marketing, musíme se ještě pobavit o správě komunity a úplném základu dělení obsahové strategie.
Správna komunity obsahového marketingu
Správa komunity v rámci obsahového marketingu přichází zpravidla po tom, co nějaký obsah vypublikujete. Jedná se o velmi důležitou část, protože když máte ve svém obsahu byť i nepatrnou chybu, vaše publikum vám to dá dost solidně sníst.
Cílem správy komunity je bedlivě sledovat:
- Sociální sítě - stížnosti v komentářích
- Hodnocení na agregátorech typu Heuréka
- A kterýkoliv další kanál, kde by si mohli vaši uživatelé postěžovat.
Komunitní správa ale není jen o stíženostech
Pokud se o vás mluví na sociálních sítích nebo kdekoliv jinde - reagujte pozitivně. Budujete si respekt, loajalitu a kupu dalších pozitivních efektů na vaše publikum.
Strategie obsahu
Tak dlouho, jak žije váš projekt/firma, by měla žít strategie obsahu. Strategie obsahu musí být sladěná s byznys cíly vašeho projektu, musí počítat s každým možným zákazníkem, který váš web navštíví, musí také vědět, jaká je vhodný prostředek komunikace se zákazníkem.
Strategii obsahu si můžeme rozděli na 6 částí:
- Pro koho budeme obsah tvořit
- Jaký obsah potřebujeme, aby ladil s byznys cílem
- Tvorba obsahu
- Kde budeme obsah používat (web, newslettery, Google Ads atd.)
- Jak budeme obsah měřit
- Jaké jsou výsledky z měření obsahu
A když to máme, tak můžeme začít opět od začátku, protože obsahová strategie by se měla ideálně kontrolovat až 3 krát v roce.