Obsahový marketing - typy obsahu

Obsahový marketing je mocný nástroj, který nám marketérům pomáhá přeměnit návštěvníky na zákazníky po celou dobu jeho cesty k naší konverzi. Mezi hlavní výhody obsahového marketingu patří:

Obsahový marketing - typy

Typy obsahu

Obsah je relevantní

Pokud obsah, který píšete není pro zákazníka relevantní, tzn. nejde vstříc jeho přáním a potřebám, není šance, že se z návštěvníka stane zákazník.

Obsah je personalizovaný

Personalizace obsahu je úzce spjata s tím, jak je samotný obsah relevantní. Například - máte chřipku, ale váš obsah necílí primárně na to, aby si člověk vzal prášek a je hotovo. Cílíte na alternativní prostředky - řekněme bylinky - a protože víte, že návštěvník se k vám dostane právě díky jeho osobnímu zájmu v alternativní léčbě - musíte mu dodat co nejvíce personalizovaný obsah.

Obsah vzdělává

Proč potřebujete naší službu? Co vám dá? Jak dlouho z ní můžete těžit? Viděli jste film Vlk z Walstreet" a scénku s perem? :-)

Obsah reaguje na aktuální potřeby

Pojďme zpět k tomu, když člověk onemocní. Víte, že se ve vaší lokalitě šíří chřipka. Hurá - tak šup napsat pořádný článek, proč je prevence alternativní léčbou tak důležitá.

CTA

Obsah má jasně a jednoduše daná talčítka/odkazy na další obsah, která posunou uživatele dál (CTA = Call To Action) . To znamená, že uživateli přesně řekněte, co od něj chcete. Příkladem s bylinkami může být to, že po celou dobu čtení článku bude mít uživatel na očích tlačítko "koupit bylinky na posílení imunity".

Obsah jasně říká - My máme řešení

My máme řešení a "ty", zákazníků, už nemusíš pátrat kdekoliv jinde na internetu.

Rozdíl mezi aktuálním obsahem a evergreen obsahem.

Aktuální obsah reaguje na současnou situaci a je časově omezený. Například, když byl v USA jeden ze silnějších hurikánů, CocaCola udělala blogový příspěvek, kde psala o tom, jak pomáhala červenému kříži.

Evergreen obsah je pravý opak. Jedná se o obsah, který není časové vázán a je použitelný kdykoliv během cesty návštěvníka k naší konverzi. Například - blogový příspěvek o již zmíněných bylinkách - jak funguje mechanismus účinku atd.