Obsahový marketing - typy obsahu
Obsahový marketing je mocný nástroj, který nám marketérům pomáhá přeměnit návštěvníky na zákazníky po celou dobu jeho cesty k naší konverzi. Mezi hlavní výhody obsahového marketingu patří:
- Nárůst návštěvnosti
- Získání tzv. "Brand Advocates" nebo také "Brand Ambassadors" - jsou to lidé, kteří o naší značce nebo produktu aktivně mluví, píší pozitivní recenze atd.
- SEO
- Generování leadů
- Posilování povědomí o naší značce, firmě atd.
Typy obsahu
Obsah je relevantní
Pokud obsah, který píšete není pro zákazníka relevantní, tzn. nejde vstříc jeho přáním a potřebám, není šance, že se z návštěvníka stane zákazník.
Obsah je personalizovaný
Personalizace obsahu je úzce spjata s tím, jak je samotný obsah relevantní. Například - máte chřipku, ale váš obsah necílí primárně na to, aby si člověk vzal prášek a je hotovo. Cílíte na alternativní prostředky - řekněme bylinky - a protože víte, že návštěvník se k vám dostane právě díky jeho osobnímu zájmu v alternativní léčbě - musíte mu dodat co nejvíce personalizovaný obsah.
Obsah vzdělává
Proč potřebujete naší službu? Co vám dá? Jak dlouho z ní můžete těžit? Viděli jste film Vlk z Walstreet" a scénku s perem? :-)
Obsah reaguje na aktuální potřeby
Pojďme zpět k tomu, když člověk onemocní. Víte, že se ve vaší lokalitě šíří chřipka. Hurá - tak šup napsat pořádný článek, proč je prevence alternativní léčbou tak důležitá.
CTA
Obsah má jasně a jednoduše daná talčítka/odkazy na další obsah, která posunou uživatele dál (CTA = Call To Action) . To znamená, že uživateli přesně řekněte, co od něj chcete. Příkladem s bylinkami může být to, že po celou dobu čtení článku bude mít uživatel na očích tlačítko "koupit bylinky na posílení imunity".
Obsah jasně říká - My máme řešení
My máme řešení a "ty", zákazníků, už nemusíš pátrat kdekoliv jinde na internetu.
Rozdíl mezi aktuálním obsahem a evergreen obsahem.
Aktuální obsah reaguje na současnou situaci a je časově omezený. Například, když byl v USA jeden ze silnějších hurikánů, CocaCola udělala blogový příspěvek, kde psala o tom, jak pomáhala červenému kříži.
Evergreen obsah je pravý opak. Jedná se o obsah, který není časové vázán a je použitelný kdykoliv během cesty návštěvníka k naší konverzi. Například - blogový příspěvek o již zmíněných bylinkách - jak funguje mechanismus účinku atd.